« Tillbaka

Support

På den här sidan hittar du svar på de vanligaste frågorna från Jobbsafaris användare och kunder.

Support för jobbsökande - Användarprofil och e-post

Användarprofil och e-post

Klicka på frågan så visas svaret

Jag önskar framöver att använda en annan e-postadress. Hur ska jag göra?

Om du byter e-postadress är det mycket viktigt att du uppdaterar din profil. Annars kan Jobbsafari och företagen inte kontakta dig

För att ändra e-postadressen ska du klicka på "Din sida" i menyn. När du är inloggad, klicka på "Ändra användarprofil".

Därefter väljer du "Ändra e-post adress".

Jag har glömt mitt lösenord. Hur får jag reda på det igen?

Vi kan inte lämna ut ditt lösenord. Du kan få en länk som leder till inloggning, på denna sida kan du själv ändra ditt lösenord.

Klicka på "Logga in" i överst hörnet och se under "Har du glömt ditt lösenord?".

Kan man skapa flera användare med samma e-postadress?

Vi tillåter bara en användare per e-postadress. I stället rekommenderar vi att du skapar en extra e-postadress.

De flesta internetleverantörer ger dig möjlighet att göra det. Det går eventuellt att konfigurera den nya adressen så att den vidarebefordrar e-post till den nuvarande adressen, så att du slipper att kontrollera två e-postkonton.

Jag får samma e-postmeddelande flera gånger. Vad kan jag göra åt det?

Problemet kan bero på flera olika saker. Den vanligaste orsaken är att du har registrerat samma Jobbevakning flera gånger. Du kan se vilka Jobbevakningar du har valt, och om du får e-post från dem här.

Ibland kan det också vara ett fel i ditt e-postprogram eller eventuellt på internetleverantörens e-postserver (pop3).

Undersök om du har skapat ett filter eller en regel i ditt e-postprogram som kopierar e-postmeddelandena. Om du har det ska du ta bort filtret/regeln.

Om det inte löser problemet ska du kontakta supporten hos din internetleverantör.

Jag använder Hotmail. Jag kan inte öppna de länkar jag får från Jobbsafari. Vad är fel?

Hotmail blockerar länkar i e-postmeddelanden om du inte talar om för Hotmail att du litar på avsändaren av meddelandet. Det gör du genom att klicka på en länk högst upp i e-postmeddelandet, bredvid avsändaradressen.

Jag använder Hotmail men får inga e-postmeddelanden från Jobbsafari. Vad kan vara fel?

Ibland händer det att Jobbsafari har blockerats som e-postavsändare hos Hotmail-användare. Om så är fallet får du ingen e-post från Jobbsafari.

För att kontrollera om du har blockerat Jobbsafari som e-postavsändare går du till "Alternativ" (eventuellt "Fler alternativ") och letar upp blockerade avsändare.

En annan möjlighet är att mail från Jobbsafari hamnar i mappen "Skräppost". Om du samtidigt har ställt in ditt Hotmailkonto till att omedelbart ta bort skräppost får du aldrig mail från Jobbsafari.

För att kolla om detta är tillfället, ska du gå in på "Alternativ" och därefter "Filter och rapportering". Här kan du välja att skräppost först ska raderas efter en vecka och du kan också ev. välja att göra ett filter mot skräppost.

Om du hittar mail från Jobbsafari under "Skräppost" kan du lägga till Jobbsafari som en avsändare du litar på. Detta gör du genom att klicka på länken överst i mailet bredvid avsändarens adress eller under "Inställningar". Då kommer mail från Jobbsafari att hamna i din inkorg.

Vi kan inte skicka om e-postmeddelanden som du kan ha gått miste om på grund av detta.

Jag vill inte längre vara en användare av Jobbsafari. Hur raderar jag min profil?

Om du vill ta bort hela din användarprofil från Jobbsafari klickar du på "Din sida" i menyn. När har loggat in väljer du "Ändra användarprofil" och sedan "Ta bort din användarprofil".

Övriga frågor

Skriv till support@jobbsafari.se, om du inte hittade svaret på din fråga ovan.

Tillbaka till förstasidan för support

Cookies på Jobbsafari

Vi använder cookies för trafikmätning och för att optimera webbplatsens innehåll. Det kommer att lagras cookies från Jobbsafari och våra partners. Genom att fortsätta använda vår webbplats godkänner du våra cookies på din dator. Läs mer om våra cookies.